Najaar 2017: Rome – Dag 1

vandaag was het dan zo ver,
ons najaarsverlof 2017 was ingegaan en we gaan een weekje naar Rome.
ff een weekje er tussen uit en weer een stedentrip, toch meer ons ding ipv all inclusive op je hol bij het zwembad liggen.

we zouden gaan vliegen want dan heb je de meeste tijd beschikbaar in de stad natuurlijk.
moet niet gekker worden zo na de zomervakantie, 2x vliegen en niet 1 keer met de trein, gaan we gelukkig volgend jaar anders doen 🙂

we zouden vertrekken van Rotterdam Zestienhoven, dus een soort van thuiswedstrijdje.
17u35 was ons vertrek gepland, dus 17u05 begon het boarden.
wij hadden al thuis ingechecked, lekker makkelijk natuurlijk, hadden ook alleen maar handbagage mee dus niets afgeven dus hadden we bedacht om rond 16u30 op het vliegveld te zijn.
was maar 20 min met de bus vanaf Rotterdam centraal dus makkie.
eerst nog ff een goede (lunch) bodem leggen want we zouden pas rond 20u45 in Rome zijn en rond 21u45 bij het hotel.
dus eerst ff langs de Sumo voor een Sushi lunch.

daarvoor moesten we nog andere bergschoenen halen want ik had geen enkel idee waar mijn schoenen waren gebleven.

Uiteindelijk waren we rond 13u al bij Sumo dus ff na 15u liepen we richting de bus op Centraal.
Bus eerder naar het vliegveld en daar nog ff bij Brasserie Horizon een kopje koffie gedronken en wachten wat er komen zou gaan……

na de koffie richting de verplichte security check gegaan en daarna richting gate nummer 5 om daar te wachten op het vliegtuig.
uitieindelijk met de bus naar het toestel (PH-XRD) gebracht en om 16u35 vertrokken we richting Baan 06/24 om in westerlijke richting te vertrekken richting rome.

met een rugwindje waren we 15min eerder in rome dan gepland.
geland op Vliegveld Fiumicio en toen de zoektocht naar onze bustransfer richting Roma Termini waar ons hotel naast zou liggen.
door de snelle vlucht hadden we ook weer een bus eerder naar de stad dus dat was wel weer lekker.

uiteindelijk rond 21u bij het station aangekomen en na er helemaal om heen te zijn gelopen kwamen we bij Hotel Auora aan.
dit wordt onze uitvalsbasis voor de komende dagen.

tijdens onze wandeltocht richting hotel kwamen we nog een Foodcourt tegen, dus nadat we hadden ingecheckt gingen we daar ff nog wat eten, iets kleins want ja we hadden al een stevige lunch gehad.
samen een heerlijke pizza gedeeld met brocolli en worst en een lekker biertje erbij.
hierna weer terug richting hotel, tijd om te gaan slapen, morgen nieuwe ronde nieuwe kansen….

This entry was posted in Vakantie. Bookmark the permalink.